Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Trafik. Kun rotterne kan komme frem i Aarhus


Trafik. Kun rotterne kan komme frem i Aarhus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev. 

Aarhus er den by i Danmark, hvor der er flest rotter, og de spreder sig over hele byen! Så kom ikke og påstå, at Center for Byens anvendelse ikke har succes.

Værre ser det ud for bilisterne i og omkring Aarhus. Midtbyen har været gravet op i flere år, og indfaldsvejene ligger i trafikrod i halve år, inden vejene bliver tilstrækkeligt udvidede, så de kan klare morgen- og eftermiddagstrafikken.

På Oddervejens møde med Højbjerg har der synligt manglet koordinering, for halvt henne i arbejdet med udvidelsen fandt kommunen ud af, at det blev nødvendigt med større udvidelse ind mod byen, så også her varer arbejdet uforholdsmæssigt lang tid.

Hvis man kører ind i Aarhus Kommune fra Odder Kl. 04:00 om natten og kører til Skødstrup, så vil man opleve at blive standset af otte røde lyskryds, hvor der vel at mærke ikke kommer biler fra sidevejene. Er det god mobilitet?

Kunne det måske være derfor, at flere og flere bilister "smutter" med over for lysegult, når de lige har oplevet at skulle holde for rødt fire gange, selvom der ikke kommer biler fra sidevejene?

Det er meget vigtigt at overholde færdselsloven, og det er ikke i orden at køre over for rødt, men i mine ører lyder det hult, at kommunen proklamerer, at der sker mange færdselsulykker i de århusianske lyskryds, når Center for Byens Mobilitet ikke er i stand til at programmere "grøn bølge" i hovedfærdselsretningen?

Og blev der ikke for flere år siden sat fokus på at rydde op i byens cykelkaos? Hvad er der sket? Det flyder stadig med cykler over hele byen, og jeg har kun hørt forslag om "rullende cykelsti op ad Hjortensgade" og "cykelhotel" ved Banegraven - næppe forslag der kræver en akademisk uddannelse. Hvorfor er der cykelkaos ved Dokk1, når kommunen har ansat en medarbejder til at sørge for det modsatte?

Må vi ikke bede om, at Center for Byens anvendelse hjælper bilisterne til byen, så byen kan beholde et godt og attraktivt forretningsliv, så det ikke kun er storcentrene i periferien, der har succes?

Hvornår iværksætter politikerne effektiv rottebekæmpelse?