Blev anmeldt for dårlige fiskedeller: Fødevarekontrollen kvitterede med en gladere smiley

Fødevarestyrelsens uønskede parløb med fiskebutikken Møllefisk på Bønnerup Havn har fået endnu et kapitel. Denne gang viste besøget imidlertid, at der nogle gange godt kan komme noget godt ud af noget skidt. Arkivfoto: Pia Pagaard M. Madsen

Blev anmeldt for dårlige fiskedeller: Fødevarekontrollen kvitterede med en gladere smiley

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fødevarestyrelsen fik for nylig en forbrugeranmeldelse, som gik på, at fiskebutikken Møllefisk på Bønnerup Havn skulle sælge dårlige fiskefrikadeller. Men det var der nu ikke nogen tegn på, da fødevarerejseholdet dukkede op i butikken lige efter nytår.

Bønnerup Strand: Den ellers populære fiskebutik Møllefisk på Bønnerup Havn har i det seneste års tid haft en svær tilværelse.

Derfor var der også lagt op til, at forretningen stod over for endnu et hak i tuden, da Fødevarestyrelsen for nylig modtog en anmeldelse om, at der var blevet solgt dårlige fiskefrikadeller på stedet. Men da styrelsens sendte sit fødevarerejsehold til Bønnerup Havn for at følge op på kritikken, endte besøget med et helt andet udfald.

Ja, faktisk kunne medarbejderne i Møllefisk klappe sig selv på skulderen og glæde sig over, at genbesøgets eneste konsekvens blev, at decembers rønnebærsure smiley måtte se sig udskiftet med en småfornøjet én af slagsen.

Her ses resultatet af det seneste af mange kontrolbesøg som Fødevarestyrelsens udsendte har haft hos Møllefisk på Bønnerup Havn i løbet af det seneste år. Foto: Fødevarestyrelsen
Her ses resultatet af det seneste af mange kontrolbesøg som Fødevarestyrelsens udsendte har haft hos Møllefisk på Bønnerup Havn i løbet af det seneste år. Foto: Fødevarestyrelsen

Tjek, tjek og tjek

Ifølge kontrolrapporten, der er dateret 4. januar 2019, tjekkede den udsendte kontrollør, hvordan Møllefisk opbevarer sine færdigtilberedte fødevarer og efterprøvede opbevaringstemperaturen ved fiskefrikadellerne i selve butikslokalet. Det gav ikke anledning til yderligere kommentarer.

Herudover fortalte fiskebutikkens medarbejder på kontrollørens opfordring om, hvordan man modtager frosne fiskefrikadeller, pakker dem, mens de er frosne, og kun optør fra frost til salg samme dag. Kritikken fra kontrolløren blev ved med at udeblive.

Rengøringsniveauet i butikslokalet og i området, hvor fiskefrikadellerne bliver pakket, blev tjekket. Og godkendt.

Dokumentation for daglig udført egenkontrol med opbevaringstemperatur i butikken fra 30. november 2018 til 3. januar 2019 blev fremvist. Og godkendt.

- Ét hårstrå i suppen

I sidste ende var der kun én eneste årsag til, at det ikke lykkedes Møllefisk at opnå den gladest mulige smiley af de fire på karakterskalaen. Hårstrået i suppen bestod i, at der på et eksternt lager blev opbevaret varmrøget lakseben i en flamingokasse. En kasse, der tidligere havde indeholdt ferske laksefileter.

Den enlige fejl blev beklaget af personalet og rettet med det samme.

Den halvglade smiley er den anden af sin slags, som Møllefisk har fået siden december 2017. Herudover er det blevet til en enkelt misfornøjet og seks rønnebærsure smileys på ét år. Ingen af de seneste ni kontrolbesøg i butikken har dermed medført en topkarakter fra Fødevarestyrelsens udsendte.

Blev anmeldt for dårlige fiskedeller: Fødevarekontrollen kvitterede med en gladere smiley

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce