App gør Hou Havn mere brugervenlig

Havnen i Hou har taget en ny app i brug. Det gør det ?nemmere at betale og reservere en plads. Arkivfoto

App gør Hou Havn mere brugervenlig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En ny app på flere sprog skal hjælpe gæstesejlere i lystbådehavnen. De kan betale direkte fra båden, når de har fundet en ledig plads, og havnefoged Palle B. Johansen frygter ikke at blive overflødig.

En ny app på flere sprog skal hjælpe gæstesejlere i lystbådehavnen. De kan betale direkte fra båden, når de har fundet en ledig plads, og havnefoged Palle B. Johansen frygter ikke at blive overflødig.

»Betaling via mobiltelefon er fremtiden. Det er nemt, da de fleste har en smartphone. I stedet for at komme ind en aften, hvor det er dårligt vejr, regnen siler ned, og der er kø ved betalingsautomaten, så kan sejleren nu betjene sig selv i tørvejr fra båden,« siger Palle B. Johansen.

Hou Lystbådehavn har allieret sig med med mobilappen Harba og er blandt de første lystbådehavne i Europa, der er kommet med. Bag appen står det danske firma Harba, og sejlerne kan bruge den på mange måder. Man kan reservere havneplads og få koderne til havnens faciliteter, når man har betalt for havnepladsen.

Havnefogeden fortsætter

Det er havnefogeden, der accepterer anmodninger om en havneplads, og han kan også få udenlandske gæster. Harba-appen er foreløbig oversat til engelsk og tysk, og der kommer flere sprog til.

Via appen kan havnens fastliggere melde til Palle B. Johansen, at de tager på tur, og deres plads kan lejes ud til en gæstesejler.

»Der vil stadig være havnefogeder, og vi vil stadig være synlige på havnen. Men alle har mobiltelefonerne med, så det er bare nemmere for sejlere og os,« siger Palle B. Johansen.

Harba-appen kan hentes i Apples og Googles app-butikker. Hjemmesiden www.harba.dk vil få samme funktioner.

App gør Hou Havn mere brugervenlig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce