450 friske øjne kigger på handelslivet

225 studerende skal komme med deres bud på, hvordan Horsens kan blive mere attraktiv som handelsby. Mange af eleverne kommer ikke fra Horsens og kender ikke så meget til byen, så de kan komme med helt nye ideer. Pr-foto

450 friske øjne kigger på handelslivet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kan Horsens blive mere attraktiv for handlende og butikker? Svarene ligger måske i hovederne på 225 studerende fra Via Erhverv på VIA Campus Horsens.

Horsens: Det er godt at få friske øjne på tingene. Det giver nye ideer, inspiration og i sidste ende innovation. Altså andre og bedre måder at gøre tingene på.

Det er en af årsagerne til, at BusinessHorsens og VIA er gået sammen om de såkaldte innovation weeks, hvor 225 studerende fra forskellige VIA-uddannelser bliver kastet ud i en fælles, faglig udfordring med at gøre handelslivet i Horsens mere attraktivt.

- Innovation Weeks er et intensivt forløb, som er planlagt for at skærpe vores studerende i at træne innovative processer. I forløbet kombineres teorier om innovativ tænkning med en konkret praktisk problemstilling, som har reel betydning for udfordrestilleren, forklarer Hanne Biltoft fra VIA international sales & marketing management i en pressemeddelelse.

Hun ser det som en ekstra bonus, at der med projektet bygges videre på et i forvejen godt samarbejde mellem Via University College og BusinessHorsens og City Horsens.

Spændende ideer

Citychef i Horsens Cathrine Florian Bang har sat de studerende ind i opgaven om detailhandlens udfordringer, muligheder og fremtidsperspektiver.

- Flere af de studerende har ikke noget forhold til Horsens i forvejen, og mange kommer fra udlandet. Det gør, at vi kan få nogle helt nye perspektiver på den måde, vi gør tingene på. Så vi forventer egentlig, at der kommer en del spændende ideer ud af projektet, forklarer Cathrine Florian Bang.

En anden sidegevinst ved det nye projekt er, at de studerende får en bedre relation til det område, hvor de uddanner sig.

Den bedste idé bliver kåret ved et finale-arrangement 4. september.

450 friske øjne kigger på handelslivet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce