Skuffet pendler om letbanen på Djursland: - Hvor svært kan det være?

Annette Brøgger Jensen pendler fra bopælen i Kolind til arbejdspladsen "Lauge" i Aarhus Midtby. Hun er skuffet over, at letbanens åbning på Djursland bliver ved med at trække ud. Ifølge Annette Brøgger Jensen ser det ud til, at de implicerede parter gang på gang går forkert af hinanden. Foto: Henrik Ask

Skuffet pendler om letbanen på Djursland: - Hvor svært kan det være?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annette Brøgger Jensen fra Kolind har længe set frem til at køre på arbejde i Aarhus med letbanen. Hun savner logik i endnu en udsættelse af åbningen, men ifølge letbanen er der flere grunde.

ØSTJYLLAND: - Hvor svært kan det være?

Det spørgsmål rumsterer påtrængende hos Annette Brøgger Jensen efter endnu en udsættelse af kørslen med letbanetog mellem Aarhus H. og Grenaa.

Annette Brøgger Jensen fra Kolind pendler til arbejde hos fritids- og erhvervsbeklædningsbutikken "Lauge" midt i Aarhus, og frem til lukningen i august 2016 var hun en fast passager mellem Kolind og Aarhus i Grenaabanen.

- Lige siden har jeg set frem til at bruge en topmoderne letbane. Derfor er det ekstra skuffende, når letbanen nu igen må udsætte åbningen. Det virker som om, at de implicerede parter som letbane, kommuner, trafikstyrelsen og andre ikke rigtigt kan finde ud af snakke sammen. Det er altså skuffende for mig som pendler, understreger Annette Brøgger Jensen.

Det virker som om, at de implicerede parter som letbane, kommuner, trafikstyrelsen og andre ikke rigtigt kan finde ud af snakke sammen.
Annette Brøgger Jensen, pendler, Kolind

Der er noget galt

Annette Brøgger Jensens transport mellem Kolind og Aarhus sker nu ved hjælp af de såkaldte erstatningsbusser.

Det er busser, som kører i perioden uden togtrafik på Djursland.

- De er en okay erstatning. Men det ændrer ikke på, at der er et eller andet galt i hele forløbet omkring arbejdet med letbanen på Djursland. Du kan jo sammenligne med et byggeprojekt på privatadressen. Det er man altså nødt til at have styr på, pointerer pendleren fra Kolind.

Den første letbane

Ifølge Aarhus Letbane hænger situationen på Djursland sammen med de tidligere forsinkelser af letbanen i Aarhus.

- Den helt korte forklaring er, at forsinkelserne i al væsentlighed skyldes eftervirkningerne af den aflyste åbning i september 2017, herunder arbejdet med at ansøge om godkendelse igen for så at få en godkendelse med 58 vilkår, som skulle håndteres, fortæller kommunikationschef Jens Velling fra Aarhus Letbane.

Han peger på, at Aarhus Letbane er Danmarks første letbane.

- Det er første gang, at der bygges og godkendes en letbane i Danmark. Det giver nogle udfordringer og overraskelser for alle involverede parter, understreger Jens Velling.

Skuffet pendler om letbanen på Djursland: - Hvor svært kan det være?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce