Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Flintholm lever af byens nye ansigter

FGT og direktør Michael Flintholm har holdt til i Frichsparken i 11 år. Foto: Henrik Skov Anhøj

Flintholm lever af byens nye ansigter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hos telemarketingvirksomheden FGT i Åbyhøj er halvdelen af medarbejderstaben udlændinge. Det giver unikke muligheder i kampen om at kapre nye kunder til kunderne verden over.

»Jeg kunne ikke drive denne virksomhed fra Herning eller Ringkøbing, men i Aarhus er der nærmest ikke et land, som jeg ikke kan rekruttere en medarbejder fra.«

Ordene tilhører Michael Flintholm, stifter og ejer af Flintholm Global Telemarketing - FGT - på Søren Frichs Vej i Åbyhøj. En virksomhed, som gennem 11 år har specialiseret sig i at finde nye kundepotentialer for lokale, regionale og globale firmaer og koncerner på verdensmarkedet, og her spiller FGTs udenlandske medarbejderes kendskab til sprog, kultur, stik og brug i den del af verdenen, som de oprindeligt kommer fra en afgørende rolle.

Det gælder for eksempel, når Grundfos skal sælge pumper i Kina, Columbia eller Australien, eller når kosmetikgiganten L'oréal bestiller en produktundersøgelse blandt 26.000 frisørsaloner i Norden.

»Telefonen er vores værktøj, og vi ringer altid på vegne af vores kunder, der typisk er danske eksportvirksomheder, Det er ikke telefonsalg i traditionel forstand, men ofte er der tale om research for at identificere nye kundeområder,« forklarer Michael Flintholm.

På en måned har han i gennemsnit 65-70 telemarketingmedarbejdere på lønningslisten. Der er ikke tale om en fastansat stab, men freelancere som bliver hyret ind alt efter hvilket projekt, der er tale om, og hvor i verden et produktpotentiale skal undersøges nærmere.

»Mange af vores medarbejdere er kun i byen i kortere tid, eller også er de flyttet hertil sammen med en ægtefælle, der har fået arbejde her. Vi nyder også godt af, at Aarhus er en studieby med mange forskellige nationaliteter, og for mange er vi også en vej ind på det danske arbejdsmarked. En måde at få den første erhvervserfaring på her i landet,« fortæller Michael Flintholm.