Gå til indhold
Annonce
Aarhus

Lån os dine rådhusbilleder!

9.-24. maj fortæller stadsarkivet Aarhus Rådhus? historie gennem udstillingen »Rådhuset ? byen og borgernes hus gennem 75 år«. Udstillingen finder sted i Trafikhallen på rådhuset. Anledningen er, at det i år er 75 år siden, at Rådhuset for første gang slog dørene op for århusianerne.

2. juli 1941 blev byens nye Rådhus indviet med alle byens spidser som gæster og besøg af landets kronprinspar. ­Festlighederne var ­ekstra ­store, da besættelsestiden ikke bød på mange folkefester. Foto: Hans Bloch, 1941, Aarhus Stadsarkiv
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce