x
Annonce
INFO

Ophavsret


Indhold, du finder i vores medier

Ophavsretten i Danmark er reguleret af Bekendtgørelse om lov om ophavsret. Ophavsretsloven beskytter litterære og kunstneriske værker. Loven har et bredt beskyttelsesområde, hvor både skønlitterære værker som romaner, digte og noveller, og faglitteratur som avisartikler og lærebøger er omfattet. Hertil kommer at loven beskytter video, foto, musik, videospil, brugskunst med videre.

Artikler, billeder, video og andet indhold, du finder på vores sider, er underlagt ophavsret, og derfor må du ikke kopiere og lægge det ud på andre platforme, eksempelvis i debattråde på internettet eller Facebook. Heller ikke i lukkede grupper. Det samme gælder pdf’er af vores artikler fra avisen.

Vi gør krav gældende, hvis vi konstaterer sådanne brud på ophavsretten.

Du må derimod altid gerne linke til vores indhold.


***

Læs mere om ophavsretten her


Indhold, du sender til os

Vi modtager meget gerne pressemeddelelser. Du skal som afsender sikre dig, at du har rettighederne til det indhold, du sender til os. Når du sender indhold til os, har du samtidig givet os lov til at anvende de billeder og filer, der er vedhæftet de indsendte mails.

Opstår der ophavsretproblemer i forhold til indsendt materiale, forbeholder vi os ret til at sende kravet videre til indsender.


***

I menuen under kontakt os finder du relevante kontaktoplysninger.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Kæmpe tak til undervisere og ”forældre-tutorer” for den store indsats

Vores børn og unges trivsel og læring er vigtig. Også selvom vores hverdag er vendt på hovedet. Og vi endnu ikke ved, hvor længe nedlukningen kommer til at vare. Det er imponerende at se den enorme indsats, som de danske gymnasie- og skolelærere lægger for dagen i øjeblikket. Hvordan de engagerer børn og unge. Hvordan de skaber en så normal hverdag, som det overhovedet er muligt. I en unormal tid. På vores lokale gymnasium har lærerne været klar fra første dag. Med virtuel undervisning, virtuelt gruppearbejde og travle skoledage. Med undervisere, der er i hopla. Hvor der er plads til sjov. Alt imens de unge bliver udfordret af ny viden. Det er bare flot. Det samme hører jeg fra flere forældre til børn i fri- og folkeskoler. Der er fuld damp på. Lærerne knokler for at sikre, at børnenes hverdag kører. Selvfølgelig er der skønhedsfejl, plads til forbedring. Men fremfor alt er det utrolig positivt at se, hvordan teknologien bliver brugt. Hvordan alle kaster sig over de nye udfordringer. Men jeg taler også med forældre, der mildt sagt er presset af at være hjælpelærere mange timer hver dag. Samtidig med at de selv skal passe fuldtidsarbejde med opgaver, der skal løses. Virtuelle møder med kollegaer og kunder, der skal holdes. At den nye hverdag kan være svær at få til at gå op. Og det er der vel sådan set ikke noget at sige til. Alle løfter ekstra opgaver i denne tid. Vi må hjælpes ad. Vi må være klar til at trykke på PYT-knappen, de gange hvor vi eller andre ikke kommer i mål, som vi kunne ønske os. Det tror jeg såmænd også, at lærerne i den anden ende er klar over. Men lige nu, midt i den globale sundhedskrise, bør vi trods alt glæde os over, at mange skoler og gymnasier lykkes med at engagere børn, unge og forældre – i et stærkt og nødvendigt samarbejde. Det er sammenhold.

Aarhus

Så klappede fælden: Serie-svindler fanget efter forvirrende løgne i Aarhus

Aarhus

Øllet kunne alligevel blive billigere: Lørdag er de gyldne dråber gratis på Aarhus-værtshus

Annonce