Annonce
Livsstil

Afløser kinesisk buffetrestaurant: Madklubben nummer fire er på vej i Aarhus

- Det var sgu ikke helt meningen, forklarer Anders Aagard om den fjerde restaurant, som han har på vej i Aarhus. Foto: Axel Schütt

Den tredje udgave af Madklubben åbner til marts, og samtidig er indehaver Anders Aagaard så småt gået i gang med den fjerde.

AARHUS: Med godt 15 restauranter i drift hjemme i København skulle 2018 egentlig have været et roligt år for manden bag Madklubben, Anders Aagaard.

Det gik ikke helt som ventet, da der pludselig opstod en chance for et indtog i Aarhus, da Toldboden på havnen blev ledig efter Jensens Bøfhus.

I maj åbnede Madklubben i lokalerne, og så var der lagt op til en pause med en nyfødt datter i privaten på Frederiksberg, men sådan skulle det heller ikke gå. Endnu en chance bød sig i Aarhus, efter Castenskiolds konkurs og lukning, og så åbnede Anders Aagaard Madklubben Grill ved åen i november sidste år.

På det tidspunkt slog han fast over for Stiften, at han gerne ville åbne flere i Aarhus, men at der nu lige skulle gå et stykke tid. Nu er alt jo relativt, men han mente formentlig længere end de få måneder, der gik, inden et nyt lokale gjorde sig til.

Auktionshuset i Mejlgade åbner til marts med Madklubbens pizzakoncept Frankies, og gudhjælpemig om Madklubben nu ikke også allerede har lokalerne klar til kædens fjerde restaurant i Aarhus.

- Det var sgu heller ikke helt meningen, griner Anders Aagard.

- Men ved et tilfælde så jeg hos en restaurantmægler, at lokalerne var ledige, og da jeg på den lidt længere bane var på udkig efter noget i den her størrelse, slog jeg til.

Annonce

Madklubben

Kæde startet af Anders Aagaard i København i 2007.Madklubben har mere end 15 restauranter i København, har bar og selskabslokaler og har to restauranter i Aarhus med to mere på vej.

Består en række forskellige koncepter, der alle har et overordnet koncept om fremragende mad til fornuftige penge.

Den kinesiske buffetrestaurant Lotus er lukket, og i lokalerne på Frue Kirkeplads åbner til maj Madklubbens fjerde restaurant i Aarhus. Foto: Axel Schütt

Hemmeligt koncept

Det er lokalerne på Frue Kirkeplads, der i en årrække husede den kinesiske buffetrestaurant Lotus, som Anders Aagaard har overtaget.

Foreløbig har han solgt ud og doneret det meste af indmaden væk, og nu går en ombygning i gang, der skal omdanne de godt 400 kvadratmeter til Madklubben nummer fire i Aarhus.

- Jeg kan ikke afsløre endnu, hvad konceptet bliver, men jeg kan røbe, at det bliver et af de nyere koncepter, der allerede kører i København. Der bliver plads til 150 gæster, og det bliver ikke en klassisk restaurant med en trerettersmenu, forklarer Anders Aagaard.

Mere kunne vi ikke presse ud af ham til offentliggørelse i denne omgang, ligesom vi ikke kunne presse ud af ham, om vi også kommer til at se en femte Madklubben her i byen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

Annonce