Annoncørbetalt indhold

Derfor skal du bruge Google Adwords, når du skal lave digital markedsføring

PR-Foto Credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du skal i gang med at lave digital markedsføring, så er der nogle programmer og platforme, som det er helt fantastisk at kende til. Man kommer f.eks. ikke uden om, at der kan være rigtig mange fordele ved at bruge Google Adwords. Det kan være, at du ikke selv kender til alle fordelene, men så er det noget, du kan blive klogere på ved at læse med i denne artikel. Så kan det også være, du finder ud af, om det er noget for dig.

Når du skal lave søgemaskineoptimering

Annonce

Man kan bruge Google Adwords til mange forskellige ting, når det kommer til digital markedsføring. Det kan f.eks. være, at du gerne vil lave noget SEO-arbejde på din hjemmeside - hvilket i øvrigt altid er en god idé! Her kan du bruge programmet, når du skal i gang med at lave en søgeordsanalyse. Det er nemlig i denne analyse, du bliver klogere på, hvordan det egentlig er folk søger, når de forsøger at finde en som dig. Det er altid godt at være klogere på, for det er noget du kan bruge i din hjemmesidetekst, så du har bedre vilkår for at komme frem som en af de første i Googles søgeresultat. Det estimeres, at 75% af trafikken på Googles søgeresultater går til de 3 øverste resultater, der dukker frem. Det er en rigtig god grund til at investere noget tid i at søgemaskineoptimere ens hjemmeside.

Når du skal lave Google Ads

Du kan også bruge Google Adwords, hvis du skal i gang med at lave Google Ads. Det kan være en rigtig god idé at gøre, hvis man endnu har fået resultaterne fra ens SEO-arbejde. Det kan jo godt tage noget tid, før man kan se resultaterne, men det er klart, at man også gerne vil ligge højt på Google og have kunder i denne periode. Her er det smart, at man kan bruge Google Ads. Så betaler du for at ligge højt på en bestemt søgning, og du kan selv bestemme, hvor mange klik du vil betale for om dagen.

Når du skal lave målgrupper

Det er også smart at bruge Google Adwords i forhold til målgrupper. Der er flere forskellige måder, man kan indsamle information om dine kunder eller potentielle kunder på. Det kan f.eks. være, at der er nogle, der har skrevet sig op med E-mail. Det kan være, at andre har klikket på noget bestemt på din hjemmeside eller andet. Du kan holde overblik over dine målgrupper og f.eks. bruge det til at lave specifik retargeting. Det er altid det mest præcise, der rammer bedst.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.