Annonce
Aarhus

Ny sur smiley og bøde til Sallings bistro: - Det er ikke godt nok

Salling Bistro har fået sur smiley efter problemer med et køleskab. Arkivfoto: Kim Haugaard
For anden gang på fire måneder har Salling Bistro fået en sur smiley. Denne gang krydret med en bøde på 30.000 kroner. En klar fejl, siger stormagasinchefen.
Annonce

AARHUS: "Her er tale om en enkelt misser i de hektiske dage op mod vores genåbning." Sådan lød det fra stormagasinchef i Salling, Anja Kibsgaard, da bistroen på 4. sal fik en sur smiley og en bøde 15.000 kroner i midten af maj.

Helt så enkeltstående var misseren dog ikke. Efter besøget fra Fødevarestyrelsen fik man først et opfølgningsbesøg, hvor man igen fik en glad smiley.

Et par måneder senere var myndighederne så forbi igen til en ekstra kontrol, og igen fandt man kritisable forhold i restauranten.

Annonce

Stor bøde

I den nyeste Kontrolrapport fra september fremgår det nemlig, at Salling Bistro har fået en ny sur smiley og en bøde på 30.000 kroner for problemer med rengøringen.


Det er en klar fejl, og det har vi rettet op på prompte. Vores kunder har høje forventninger til os. Det er vi stolte af, og vi skal hver dag gøre os fortjent til den tillid

Anja Kibsgaard, stormagasinchef


Der står blandt andet:

"Der er kraftige sorte og hvide skimmellignende belægninger i virksomhedens køleskab, hvori der opbevares ost og salat. Belægningerne ses i toppen af køleskabet under en fastskruet plade. Der er ydermere gullige belægninger i området, hvor der blæses kold luft ud i køleskabet."

Annonce

- En klar fejl

At man igen fejler i at leve op til fødevaremyndighedernes standarder ærgrer Anja Kibsgaard. Især fordi alle andre dele af stormagasinet har elitesmileyer.

- Det er en klar fejl, og det har vi rettet op på prompte. Vores kunder har høje forventninger til os. Det er vi stolte af, og vi skal hver dag gøre os fortjent til den tillid. Derfor beklager vi, at forholdene ikke har været i orden. Det er ikke godt nok, og vi tager påtalen alvorligt.

I juni sagde du, at den sure smiley var en enkelt misser. Nu har I fået en ny. Hvordan hænger det sammen? 

- Det er heller ikke godt nok, og det kun gør vores ærgrelse endnu større. Vi skal ikke misse to gange, og det retter vi op på.

Salling har elitesmileyer i alle andre dele af stormagasinet. Får det nogle konsekvenser, at bistroen har fejlet flere gange på kort tid?

- Vi skal og vil være kendetegnet ved elitesmileyer, og det skal vi også have igen her. Og som en konsekvens af det har vi selvfølgelig involveret alle medarbejdere og har både genbesøgt og strammet op på alle vores producerer, så vi sikrer det, siger Anja Kibsgaard.

Da Salling Bistro har fået anmærkninger på tre af de seneste fire besøg, kan de se frem til flere ekstra kontroller fra Fødevarestyrelsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Frank Jensen: - Man kan opfatte, at min glæde bliver for overvældende

AGF For abonnenter

Bagkanten: 19-årig AGFer er gået fra ukendt til profil på fire måneder

Annonce